【盾冬】Brooklyn Nights(歌曲推荐)

*一首像是为盾冬老冰棍量身定制的歌

*歌词分段,自己翻译

*我英文渣,翻译有点CP脑,不要太在意。

*开始吧

—————————————————
《Brooklyn Nights》by  LadyGaga

【Verse1】

I always thought it was you,
You always thought it was me.
我总以为那还是你,你也以为那还是我

We always thought we were it,
Seemed like a real perfect fit,
我们一直觉得我们还像从前一样,似乎是相当完美的一对儿

Those Brooklyn Nights set us free.
那些在布鲁克林度过的夜解开了我们的心结

I always thought even though,
We were so young we could grow.
我曾认为即便如此也无所谓,毕竟我们还年轻,还有很多时间
 

Up in the end it'd be us,
它终将属于我们

We'd take the F or the bus where Brooklyn Nights set us free.
(这一句不太懂是什么意思抱歉)
我们可以自由自在地坐着巴士去触摸布鲁克林的每一处夜景

【Chorus】

Its not that I don't wanna love you
Its not that I'm really over it, you know (you know)
不是我不想爱你,我也没有真正忘记所做的一切,你应该明白的
 

Its just that I can't watch us bleed to death
我只是不愿看着你和我一起流血牺牲

When we used to be Brooklyn Nights happy.
想着我们原来的样子,那些一起度过的美妙夜晚

【Verse2】
I miss our cheap chandelier
'Member when dad hung it there?
我想念我们原来廉价的锆石吊灯
我记得那是我老爸挂上去的

And we would watch Rocky IV,
The one where the Russian scored,
'I loved Brigitte Nielsen's hair.
然后我们会一起看Rocky IV,那一次俄罗斯(苏联?)人赢了。我那时候还喜欢布里吉特·尼尔森的发型

I'd call you my champion
Thought we had already won
我会叫你“我的小英雄”、“我的美国队长”
以为我们已经赢得了胜利

And cracked open our last beer,
Falling asleep in our tears,
用力敲破酒吧里的最后一瓶啤酒,在彼此的眼泪中入睡
  

Those Brooklyn Nights set us free.
那些布鲁克林的夜使我们放飞了心中的梦想和幻想

【Bridge】过门
I found an old pair of keys in my purse that opened the walk-up we shared
我在我的小钱袋中(门口的砖头下),找到了一串我们公寓门的钥匙
 

How did they get there, jerk?
它们是怎么跑到那儿的,jerk?


I wanna see you there
I wanna make it work
我想在老地方见到你,我想努力振作起来
 

I didn't brush my hair
And my lashes are falling
我披散着头发,睫毛也跟着落下

Off of seven years
Of our bad luck dating.
距离那次我们搞砸的约会已经过去七(十)年了

I want one last night there,
A Brooklyn Night affair.
我想和你在那儿重新开始,一起再次享受布鲁克林的良宵美景

【Outro】

Its not that I don't want to love you
不是我不愿重新爱上你


Cause I really tried, and I just wanna hang with the old you
我真的努力试过了很多次
我只想和过去的你一起逛逛街

For just one Brooklyn Night adieu.
布鲁克林的夜晚,再见了

Have a drink with your former self
想和过去的你喝一杯告别的酒


We both won't act like someone else.
我们都不擅长假装成某个人

Maybe then we'd both tell the truth,
也许我们都应该说实话

For just one Brooklyn Night adieu.
对过去的夜说再见

END
——————————————————

*听完这首歌,满脑子都是盾冬,真的太吻合了,又正好是我家鳖鳖的歌。

*其实七十年会改变很多东西,但冻在冰雪里的爱情还是纯净如新。盾冬都应该告别过去的黑夜,开始新的人生。

   ★★★★★★★★★★★★★★★★
   ★真心希望能有太太写这首歌的文★
   ★或者有聚聚愿意用这首歌剪视频★
   ★★★★★★★★★★★★★★★★

热度 18
时间 2017.02.04
评论
热度(18)